4.10.16

Τι Ντόριαν Γκρέυ, τι Καίτη Γκρέυ...



του Τάκη Σπετσιώτη

πηγή: Facebook


Δίπλα στο σπίτι μας, που ακούγαμε Μαρούδα και Γιοβάννα, κατοικούσε με νοίκι μια γειτόνισσα, νέα γυναίκα, τριάντα κάτι, τότε, στα χρόνια του '60. Δεν διάβαζε την ποιοτική Γυναίκα του Τερζόπουλου, όπως η μάνα μου ―απ' όπου ''έκλεβα'' πληροφορίες για συγγραφείς - κείμενά τους ή και συνεντεύξεις―, αλλά το λαϊκό Ντομινό, γεμάτο σινερομάντζα τύπου «Η ψυχοκόρη του μοναστηριού», διαγωνισμούς λαϊκού τραγουδιού «το χρυσό μικρόφωνο», βιογραφίες τραγουδιστών όπως της '«βασίλισσας του λαικού τραγουδιού» Καίτης Γκρέυ, σε επιμέλεια Μίνας Σημηριώτη.


Μ' άρεσε όλη αυτή η λαϊκή παρακουλτούρα, με ξεκούραζε απ' το φορτίο του ανυπόφορου σνομπ ''μικρομέγαλου'' που ―ήδη― τα ενδιαφέροντά μου είχαν ρίξει στις πλάτες μου· ήμουν, π.χ., ο πρώτος σ' εκείνη τη μικρή πόλη που είχε διαβάσει το Πορτραίτο του Ντόριαν Γκρέυ του Ουάιλντ κιόλας στα 13 ― γιατί λοιπόν όχι και λίγη Καίτη Γκρέυ; ΄Ηταν κι η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της εποχής που βοηθούσε αυτό τον ερωτικό αλλά και κοινωνικό λυγμό: λαϊκά τραγούδια έπαιζαν τα τζουκ μπόξ της παραλίας, τους τραγουδιστές τούς έδειχναν οι ασπρόμαυρες ελληνικές ταινίες, πολλοί κάτοικοι μετανάστευαν στη Γερμανία, παλικάρια μπάρκαραν με τα καράβια, ''αρραβωνιαστικές'' (ακόμα), καρτερούσαν. Δίπλωνα προσεκτικά κάτω απ' τη μασχάλη μου το Ντομινό για να το μεταφέρω στο σπίτι ―αλλοίμονό μου αν μ' έπιαναν να διαβάζω αυτό, και όχι τα σχολικά μαθήματα!― ή, δανεικό πάντα από την κυρία Φωτούλα, το έμπαζα παράνομα στο δωμάτιό μου απ' το περβάζι του παραθύρου, στο βορινό, το πίσω μέρος του σπιτιού. Βλέποντας τη Μάνα κουράγιο του Παπακώστα, όπου η Πόλυ Πάνου τραγουδούσε τα «Λιμάνια» του Τσιτσάνη, ξεροστάλιαζα στην κυρία Φωτούλα η οποία, ναι μεν ήταν θαυμάστρια και της Πόλυς, αλλά και κάθετη όσον αφορούσε την Καίτη: «Ναι, αλλά όταν τραγουδάει κι η Γκρέυ τρίζει το ραδιόφωνο!» ― σαν να την ακούω.

[Ο Τάκης Σπετσιώτης είναι κινηματογραφιστής και συγγραφέας]

Δεν υπάρχουν σχόλια: